INFOLINIA 71 784 50 17
kompas_google

Słownik pojęć

Oto zestaw przydatnych pojęć w świecie marketingu internetowego:

SEO

Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (ang. Search engine optimization – SEO) – Zestaw działań zmierzających do osiągnięcia przez stronę internetową jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i wyrażeń kluczowych. W polskiej nomenklaturze marketingowej i informatycznej dominuje rozróżnienie między pozycjonowaniem a optymalizacją stron, pierwszy z terminów odnosi się do działań prowadzonych poza docelową witryną (np. Link building), natomiast optymalizacja w tym znaczeniu oznacza działania prowadzone na stronie internetowej. Polegają one na dopasowaniu treści do słów i fraz kluczowych, dla których strona powinna zajmować wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania. Drugim elementem SEO jest praca nad mechanizmami wewnętrznymi strony i sposobem prezentowania treści, która ma na celu uczynienie strony internetowej medium bardziej zrozumiałym dla ludzi i wyszukiwarek internetowych.

SEM

SEM (Search Engine Marketing) – Marketing w wyszukiwarkach internetowych – ogół działań promocyjnych (kampanie AdWords, pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych – SEO), które mają na celu zwiększenie ruchu na promowanej stronie i podniesienie jej pozycji w wynikach wyszukiwania (SERP), na wybrane słowa / frazy kluczowe.
Marketing w wyszukiwarkach dobrze opisuje następujące równanie SEM = pozycjonowanie + SEO + PPC, gdzie PPC oznacza „Pay Per Click” czyli płatne za kliknięcie w link.

PPC

PPC (Pay Per Click) – Płać za kliknięcie. Rodzaj tekstowej reklamy internetowej, której kluczową zalteą jest model płatności za kliknięcie w link lub baner. Jest to doskonałe narzędzie taktyczne, które świetnie nadaje się do błyskawicznych i skoordynowanych akcji promocyjnych, kampanii reklamowych, czy tematycznych akcji okolicznościowych. Dzięki możliwości szybkiego uruchomienia kampanii oraz możliwości bieżącego modelowania haseł i fraz oraz wysokości maksymalnej ceny za kliknięcie, jest narzędziem bardzo elastycznym. Ważny aspekt to płatność za kliknięcie, czyli klient nie ponosi kosztu za wyświetlenie reklamy, a jedynie za kliknięcie czyli przejście internauty na jego stronę internetową. Internauci pozytywnie odbierają takie formy reklamowe ze względu na przyjazną, tekstową formę oraz wysoką wartość informacyjną.

SERP

SERP (Search Engine Results Page) – Strona wyników wyszukiwania. Strona internetowa wyświetlająca listę adresów znalezionych przy pomocy wyszukiwarki internetowej (np. Google). Wyświetla ona linki do stron znalezionych automatycznie przez wyszukiwarkę i linki wprowadzone do indeksu ręcznie oraz linki pochodzące z bazy adresów opłacanych przez ogłoszeniodawców. Linki te są wyświetlane w pewnej kolejności, jako pierwsze od góry strony podawane są te, które algorytm wyszukiwarki zakwalifikuje jako najbardziej odpowiednie dla zapytania.

Usability

Użyteczność (ang. Usability zwane również Web Usability w odniesieniu do wszelkiego rodzaju stron internetowych realizujących rozmaite cele) termin ten opisuje ergonomię strony internetowej, stopień jej optymalizacji pod kątem możliwości znalezienia przez odwiedzających pożądanych informacji oraz merytoryczną wartość i rzetelność prezentowanych treści.

 

 

© 2012 - 2017 AUCH studio